Citat från NHL världen.

Det var min käre NHL-buddy på NHLkollen.se Timmy som tidigare idag twittrade om att han snart blåst iväg 10000 tweet's och funderade vad han skulle skriva för schysst på just den 10000e som fick mig att fundera, finns det inga schyssta citat från NHL världen som han kan köra? Då han sökte förslag så började jag leta på internet. Det visade sig snabbt finnas en hel del roliga citat som sagts genom åren så här tänkte jag bjuda på några av dem bästa jag fann.
 
Harold Snepsts. Back 1975-1991

- "Aww, don't worry Doc. If that happens, I can always come back as a forward!"

Som svar på doktorns rekomendation att använda hjälm för att undvika hjärnskador.

 

Duncan Keith. Back 

- "My teeth weren't that good to begin with, so hopefully I can get some better ones." 

 

 


Martin Brodeur. Målvakt

- "Why is a puck called a puck? Because dirty little bastard was taken."

 

Jacques Plante. Målvakt 1952-1973

"How would you like a job where, every time you make a mistake, a big red light goes on and 18,000 people boo?"

 

Patrick Roy. Målvakt 1984-2003

- "I didn't hear him because my two Stanley Cup rings were plugging my ears."

Om Jeremy Roenick under slutspelen.

 

Gordie Howe. Forward 1946-1980 

- "You can always get someone to do your thinking for you."

Som svar på frågan varför spelarna alltid använde suspensoar men inte hjälm.

 

Wayne Gretzky. Forward 1979-1999

- "Sometimes people ask, 'Are hockey fights real?' I say, 'If they weren't, I'd get in more of them.' "

 

Neil Smith. General Manager 1989-2007

"The playoffs separate the men from the boys, and we found out we have a lot of boys in our dressing room."

Efter att Rangers förlorat mot Capitals.

 

Nu har jag säkert missat flera som ni läsare vill ha med men det är ingen toplista. Bar några sköna citat från världens bästa liga.

 

Tackar för mig ja.

Jocke

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0