Man kan inte få nog!

 Tre Kronor vann ikväll priset som årets lag på Idrottsgalan för sin insats med att vinna VM guld på hemmaplan med all den press som det innebär. Enligt mig så var det väl aldrig någon egentlig fråga om vilka som skulle vinna priset. Jag fråntar absolut inte de andra lagen deras fantastiska prestationer över huvud taget men Tre Kronor var laget. Så tycker jag. Och så bjuds vi på bilder från den klassiska OS finalen i Turin 2006. Jag kommer på mig själv med att sitta i soffan, huttrandes i influensan och bli rörd. Jag blir rörd av att se bilderna på Lidström när han bara häver in pucken i mål. Och just det målet kan jag säga är den största enskilda händelse som jag minns ifrån hela mitt hockeyliv. Tänk er själva in i situationen att sitta och höra speakern säga de magiska namnen.
 
"Sverige gör 3-2 genom nr 5 Niklas Lidström. Assisterad av nr 13 Mats Sundin och nr 21 Peter Forsberg."
 
För mig är det total magi. Det kommer dröja innan jag hittar något som toppar det.
 
Förhoppningsvis ska vi väl ge oss själva en ordentlig chans i OS i Sochi där Sverige spelar sin första match om en månda. Har vi tur så blir det fler minnesvärda hockeyögonblick som man kan blicka tillbaka på. Men tills dess får vi hålla till godo med detta, och nej man får inte nog!
 
 
Tackar för mig ja.
Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0