Rivalmöte på Garden väntar.

Söndag natt bjuder på matchup mellan Rangers (26-21-3) & Capitals (22-18-8) i Worlds most famous arena! Det kommer smälla högt på manhattan idag det vill jag lova.
 
Som vanlligt kommer båda lagen vara grymt taggade att slå sina bittra rivaler, och jag tror Rangers får passa sig här så man inte går på en mina. Caps kommer från en 4 matcher lång förlustsvit och dom ser nog gärna att sätta stopp på den mot Rags inför fullsatta läktare på Garden.
 
Kan Rangers bara fortsätta spela med det självförtroende man visat de senaste matcherna och hantera firma Ovi-Bäckström, speciellt i PP, så har dom goda chanser att snuva Caps på 2 poäng. Jag suktar efter en seger där vi slipper spela OT och ev straffar. Att dela ut extrapoäng inom divisionen hit o dit är för mig rena välgörenheten och så gillar jag inte Caps...
 
Ovi ser jag inte som något större bekymmer. McTruck o the King har bra koll på honom och han brukar kunna bli osynlig mot Rangers.
 
Kreider gjorde en blek insats senast men lyckades endå kliva av +2. Förutom sin karakteristiska forchecking så syntes han inte  till speciellt igår. Vi får hoppas han har en bounce-back match i natt.
 
Stepan 1+2 igår? Tack o bock! Förhoppningsvis var det något som klickade igår och han kan fortsätta producera. Innan målet igår hade han klivit av mållös i 13 raka matcher. Han sa själv efter matchen att det var en lättnad att få göra målet och att han hoppas kunna bidra med mer poäng för laget.
 
Men vad händer med DelZaster? Han är ju helt plötsligt ingen ren och skär säkerhetsrisk så fort motståndet kliver över våran blålinje. Han repade sig när han vart förflyttad till vänsterkant och jag vet ärligt talat inte om det bara är så simpelt eller om DelZ har hittat på något med Tuffe-Uffe, defensiva coachen, men en sak vet jag, jag gillart! Nu är det bara å se om han kan hålla sig på mattan eller om han faller tillbaka i sitt gamla junis-spel.
 
Men någon som går fran klarhet till klarhet är ju ändå Strålle. Vilken stabil backklippa han har utvecklats till! Med honom bredvid sig är det svårt att göra en dålig match som backkollega. Om ni ser en Rags match så kolla in honom speciellt. Han gör inte mycket väsen av sig och han syns inte alltförofta i poängprotokollet men har en otroligt viktig och undangömd roll vilket klär honom. Jag skulle bli mycket förvånad om Rangers väljer att inte erbjuda honom nytt kontrakt efter avslutad säsong.
 
Jag tror på en grym match med mycket känslor som tillslut slutar 3-1 till Rangers. Vad tror NI om matchen!? Kommentera eller hooka upp mig på Twitter. @j00k3
 
 
Let's Go Rangers!

 
Tackar för mig ja.
Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0