Summering Rangers @ Senators

Rangers tar hem segern 4-1 med en stabil insats över hela banan.
 
Hur mycket man än njuter av att vi numera kan göra mål i powerplay så vill jag ändå lyfta fram jobbet i boxplay där Rangers inte släpper fram ett enda skott på mål ikväll. Det är stort när man matchar upp mot lirare som Karlsson.
 
Nashty! Vad ska man säga. Kommer löst och ligger skäret före backen och gör det enda rätta. PANG, rätt upp i bortre krysset. Härligt!
 
Zuuuc läser spelat och drar upp Andersson på läktaren innan han avslutar med en snärt, top shelf, i nättaket.
 
Step påpasslig när Karlsson assisterar till 3-1 målet. Kliver av 1+2 idag. Nu vill vi se att han kan bygga vidare på det här.
 
DelZaster kan jag snart få byta namn på. Han har spelat upp sig oerhört i mina ögon sedan flytten till vänsterflyen, och man slipper skämmas över hans junisspel likt gallerkillarna i svenska div 3. Kan han bara få till sitt spel i anfallszon som vi vet han är kapabel till så ser det ju lysande ut.
 
Över lag stabilt spel senare 50 min av matchen. Första 10 kliver vi ut med huvudet kvar i loungen på hotellet och det kunde straffat oss värre än det gjorde idag.
 
En match killarna ska bära med sig inför en tuff batalj imorgon mot Caps på hemmais i Garden. Där vi inte har råd att kliva ut på hälarna, för där blir det åka av.
 
Tackar för mig ja.
Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0