Vågar man hoppas?

Big win i Chicago onsadag natt mot ett av de bästa lagen i ligan tillika regerande Cup-vinnare. Jag såg inte matchen men jag har kollat på sammandrag och repriser, å men helvete! Helt plötsligt så börjar vi spela försvar som man ska. Vi kämpar och utan att ha sett matchen så känner jag att detta förmodligen är om inte bästa matchen såhär långt så är den top 3. Min första tanke på morgonen när jag sett sammandraget av densamma är vågar man hoppas? Vågar man hoppas på att Rangers vänt på kultingen och börjar få spelet att falla på plats? Har AV kommit på hur han ska angripa problemen med försvarsspelet som genomsyrar laget?
 
Jag vågar hoppas. Dehär laget är bättre än vad man hittils har visat och allt handlar om att finna något som fungerar, få några vinster med sig och vi är back on track. När allt kommer till sin spets handlar allt om att komma till slutspel och där kan vad som helst hända. Jag säger inte att Rangers är en legitim contender, men om man ser på laget i stort så har vi en målvakt i världsklass, om inte den bäste med en backup som kommit upp och spelat stort. Vi har en stark defensiv som kan stoppa dom bästa anfallarna i ligan. Vi har också anfall som kan göra målen för att vi ska vinna matcher. So who know's?
 
Med 37 matcher kvar av grundspel så har laget tid på sig att samla ihop poängen som behövs samt adresera problemen som uppstår och åtgärda dem.
 
Match i natt mot Stars och jag vill se att man kliver ut med självförtroendet som man har med sig efter vinsten mot Blackhawks. Spelar tungt och fysiskt. Tänker till och spelar smart. Det gäller att vi är med och täpper till i mittzonen så att Stars inte får möjligheten att spela med fart in i vår zon som dom vill. Då blir dom livsfarliga. Snabba som vinden. Kan vi göra det så tror jag vi har goda chanser till 2p i natt.
 
Jag ska själv försöka vara vaken och se matchen så hojta gärna på twitter innan och under match. Alltid kul med andra Rangers-fans å tjöta med. @j00k3 heter jag där.
 
Lets Go Rangers!
 
Tackar för mig ja.
Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0