Ytterligare ett exempel.

Jag läste om William Nylander på hockeysverige.se idag och hur det har lossnat för honom sedan han återvände till Södertälje från sin stint i Rögle och Modo. Enligt hockeysverige.se har han hittat formen igen och har 5p på sina inledande 5 matcher med Södertälje.
 
Vad som direkt slår mig är vilket tydligt exempel William är över hur svårt det kan vara för, speciellt unga, spelare att anpassa sig såväl på som utanför isen när man ger sig ut i världen och flyttar långt ifrån tryggheten. Vissa klarar inte av det helt enkelt i den unga åldern. Man ska hitta rutiner och få dagarna att rulla på och mixa matcher med träning och skola samt ansvaret att sköta om såväl städ och tvätt till att handla o laga mat. Och jag klandrar dem inte. Det är ju trots allt barn på gränsen att bli unga vuxna vi talar om här. William är inte 18år flyllda än. Jag vet själv vilken omställning det var att flytta ifrån päronen till sin första 1a och komma igång med vuxenlivet som 19åring. Det är en stor omställning och då hade jag ändå bara ett vanligt knegarjobb att få ihop med livets övriga måsten. Jag behövde inte kliva ut inför flera tusen personer om kvällarna som förväntar sig att man ska leverera stordåd i Sveriges bästa hockeyliga.
 
Hur som helst så gillar jag William som spelare och jag tycker det är kul att se han har hittat tillbaka i sitt spel. Jag tror och hoppas att vi kommer få se denna yngling hålla hög klass såväl i SHL som NHL i framtiden och jag önskar honom all lycka i karriären.
 
Tackar för mig ja.
Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0