Iakttagelser från Rangers – Devils

Då hade det äntligen blivit dax för nedsläpp mellan Rangers och Devils för den första försäsongsmatchen i Madison Square Garden. Adrenalinet pumpade och det var nog tur jag inte skulle spela så överladdad som jag var. Det hela som skulle bli startskottet för den verkliga nedräkningen till säsongstart utvecklade sig till en liten böld i arslet en vinternatt när man vill sitta. Klockan stod på 3:29 och Devils har precis fått den andra pucken förbi Lundqvist. 2 skott och 2 mål av Devils. Rangers jobbar för kvittering och till första periodvilan står det 2-2. Matchen slutar till slut med Devilsvinst, 4-5.

 

Nedan tänkte jag delge er läsare mina iakttagelser från matchen. Jag kommer gå igenom spelare för spelare som jag tyckte stod ut på ett eller annat sätt. Alla spelare från matchen kommer inte att vara med då jag fokuserade på de som stod ut ur mängden.

 

Carl Hagelin – Denne vindsnabbe forward får vara med och leka från start i år. En opererad axel gjorde att han missade första månaden förra säsongen och även träningslägret. 1 mål i natt. Här har vi en spelare med sparkapital i. Spelade starkt och ettrigt ut med sargerna, runt mål och skapar bra tryck mot pucken. Han tar smarta beslut med pucken och jobbade även bra i BP. Tog en riktigt dum slashing-utvisning sent i 3e.

 

JT Miller – Har inte riktigt fått det att stämma i NHLsammanhang men verkar ha fått till det nu. Ser isen bra och positionerar sig utefter det smart. Utmanar starkt med pucken. 2 ass i natt. Riktigt fin framspelning till Malones 2-2 balja. Kan spela till sig en plats i Rangers om han fortsätter såhär.

 

Marc Staal – Ögonskadan verkar vara ett minne blott. Stabil top-4 back som spelar med sådan skön pondus och riv. Förväntas bilda backpar med Bria... ehum, Dan Boyle i vinter.

 

Dan Boyle – Spelar med mycket rutin. Får Boyle och Staal spela ihop sig lite kan detta bli ett riktigt vasst backpar.

 

Mike Kostka – Oj. Zone exits och Corsi kommer inte vara Kostkas bästa statistikkolummner. Jag hoppas personligen att McIllrath eller Allen kommer kunna ta steget upp från AHL istället. Men det är grundat på en match. Kostka har allt att vinna i mina ögon.

 

Kevin Heyes – Stor och stabil pjäs som kan bli en Kreider-typ. Lider lite av Miller-syndromet och verkar inte få ihop spelet i NHLsammanhang. En pojke i en mans kropp. Inleder förmodligen i AHL.

 

Martin St. Louis – Vår lille magiker. Såg kvick och vältränad ut. Man kan inte tro att han är 39år.

 

Jesper Fasth – 1 mål i natt. Spelade stabilt. Speciellt i BP.

 

John Moore – Såg stabil ut men led av att spela med Kostka. Försökte kompensera sin kollegas misstag och blir då att fuska på egen position. Kan växa denna säsong.

 

Chris Kreider – Pumpar skridskor och spelar fysiskt, det är bra. Drar på sig en riktigt onödig utvisning i 3e – Som vanligt. Dyker senare upp med ett gubben i lådan-spel och gör mål – Som vanligt. Experten på att smyga runt i 50 min för att sedan kliva fram och göra ett viktigt mål.

 

Ryan Malone – Stor och stark. Kan bidra om han håller samma klass som i natt. Slet och jobbade hårt. Gjorde även 2-2 målet i PP. Riktigt snyggt också. 

 

 

 

Det var mina tankar om de spelare som jag ansåg stod ut lite mer än resten.

Nästa match är på fredag mot Chicago Blackhawks. Det ser vi fram emot.

 

Har ni synpunkter, frågor eller bara vill tjöta lite hockey så dra en tweet min väg. @j00k3

 

På återseende! Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0