Spelarkoll NYR-CHI 140926

Jag ber om ursäkt för den sena rapporteringen men gårdagen gick i hockeyns tecken då jag först begav mig till den lokala ishallen där det spelas cup för att coacha lite unga domare. När jag kom hem så fortsattes det med att följa hockeyn i KHL och SM Liiga. Eftermiddagen började med ÖHK – DIF och avslutades på kvällskvisten med Modo – LIF. Sammanlagt 9,5 timmar hockey. Och då har jag inte räknat in sammandrag och highligts i det. En bra dag.

 

Natten mot lördag gästade Rangers Chicago för att drabba samman med Blackhawks i en försäsongsbatalj. Överlag spelade Rangers en lugn och sansad hockey och gjorde en riktigt bra match. Rangers vann för övrigt med 4-1. Här ska jag bjuda på lite iakttagelser som jag gjorde under de 2 perioder som jag orkade vara vaken och se på. Jag har valt spelare som jag tykckte stack ut ur mängden på ett eller annats sätt och ger min kommentarer kring dessa.

 

Ryan McDonagh – Inger ett lugn och självförtroende. Varsam med pucken, behåller den innom laget och finfina första pass från egen zon.

 

Rick Nash – Ser ut som om han har gjort sin försäsongsträning. Såg vass ut om än ringrostig. Mycket fin framspelning till Duclair på 2-0 målet.

 

Dominic Moore – Ser starkare ut än förra året. Verkar också ha haft en bra sommar.

 

J T Miller – Backar upp sitt stabila spel från första matchen med en ytterligare stark match. Ser ut som om han fattat vad som gäller i NHL. Kan ha spelat till sig en plats i Rangers alla redan.

 

Oscar Lindberg – Lugnt och sansat. Gör 1-0 målet. Gör inte bort sig men sticker inte ut märkvärdigt heller.

 

Nick Tarnasky – Kan bomba på med knytnävarna. Visade detta på stackars Bass i Blackhawks. Fysisk.

 

Henrik Lundqvist – Speade riktigt bra. Kan med lite tur ha spelat sig till en plats i NHL. Snabb och ingav självförtroende.

 

Anthony Duclair – Hej hå! Här har vi en blivande sniper i NHL. Grabben är bara 19 år men som han spelar! Bra instinkter. Spelet med pucken är näst intill lysande. Har endel kvar att lära i spelet utan pucken dock. Kan ev. få spela sina 9 provmatcher när säsongen drar igång.

 

Mats Zuccarello – Hade svårt att få till det. Såg lite seg och ringrostig ut.

 

Dylan McIllrath – Tog en fight. Meeh...

 

Connor Allen – Gjorde det för svårt för sig och stressade genom situationerna. Såg överladdad ut.

 

 

Det var allt jag hade att bjuda på och då såg jag inte 3e perioden.

 

Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0